loading...
سایت تفریحی
hossein بازدید : 13 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

ه گزارش جام، "ویتالی نچائف" استاد نه ساله دانشگاه ملی چرکاسی در اوکراین است که برای گروهی از دانشجویان درس تاریخ می دهد.


"آناتولی کوزمینسکی" رئیس بخش تاریخ این دانشگاه می گوید از دانش ویتالی متحیر است و می گوید:این یک مورد استثنایی است. ما با یک مغز جوان اما بسیار آموزش دیده رو به رو هستیم.


"اوله میشنکو" یکی از دانشجویان است که از تدریس ویتالی لذت برده است ،می گوید:من از اینکه او چطور این جزئیات را می داند، شگفت زده شدم. اینطور به نظر می رسد که ویتالی تاریخ رخدادهای بسیاری را در ذهن دارد.


به گفته مادر ویتالی، او یک پسر غیرعادی است. او خیلی دیر و در سن سه سالگی حرف زدن را شروع کرد اما زمانی که شروع به حرف زدن کرد، خواندن رانیز شروع کرد و وقتی خواندن شروع کرد دیگر نمی توانست آن را متوقف کند.


مادر این استاد نوجوان اوکراینی می گوید او بسیار کنجکاو است و همیشه سرش در کتاب هایش است.ویتالی همراه با مادر و خواهرش در خانه ای کوچک دویست و پنجاه کیلومتری کیف پایتخت اوکراین زندگی می کند.


ویتالی همچون دیگر کودکان به مدرسه می رود اما وضع جسمی او به او اجازه نمی دهد که همیشه در کلاس درس حاضر باشد. در عین حال "سویتلانا کووال" آموزگار او می گوید از عملکرد این دانش آموز راضی است.


وی می گوید:او در کلاس اول، اطلاعات خوبی را از خود نشان داد و این ناشی از این واقعیت است که او پسری کنجکاو است. او درباره موضوعات زیادی از دائرةالمعارف ها مطالعه می کند به ویژه درباره تاریخ و جغرافیا. به این علت او با دانشی که دارد من و دیگر همکلاسی هایش را متعجب می سازد.


او در خانه مانند دیگر همسالانش زندگی می کند و به بازی های رایانه ای علاقمند است.


مادر ویتالی می گوید:«من کارهای او را غیرعادی نمی دانستم زیرا فکر می کردم او باید همین گونه باشد اما حالا می بینم که دیگر همسالانش باهوش تر است و اطلاعات عمومی و مهارت های ارتباطی بیشتری دارد. او اطلاعات تاریخی و جغرافیایی دارد که هرگز در مدرسه یاد نگرفته است.


ویتالی می گوید به تدریس در دانشگاه علاقه دارد. او می گوید:باید خود را با موضوعاتی جالب تر آماده کنم. من نیاز دارم اطلاعات خود را بالا ببرم. من در سال تحصیلی جدید تدریس خود را از سر خواهم گرفت.


داستان ویتالی حتی به گوش رئیس جمهور اوکراین هم رسیده است.او در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت نشان افتخار ملی شد و از دست ویکتور یانوکویچ یک ساعت هدیه گرفت.


وزارت آموزش اوکراین اعلام کرده است حاضر است هزینه سفر ویتالی را بپردازد تا به مراکزی که به درمان جسمی او کمک می کند، سفر کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 1,680
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب